It's about you. It's about me.

13 saker ni inte visste om mig!

1. Jag hatar verkligen paprika. Det är det västa jag vet..
2. Jag har väldigt svårt att gråta till filmer och böcker förutom då jag känner igen mig riktigt väl. När jag var liten grät jag dock alltid till filmer, som en liten gris.
3. När jag var liten döpte jag alla grodor jag hittade till Bertil, tyckte antagligen att det var ett passande namn.
4. I hela mitt liv har jag haft exem. Både min mamma och pappa hade då de var små, därför har jag fått extra mycket.
5. Jag älskar sura saker. Jag äter citroner som apelsinklyftor och tycker det är supergott.
6. Jag själv tycker att jag är grym på att spika. Säg bara till så kommer jag hem till nån och spikar upp en hylla!
7. Jag tycker det är gosigt att bita eller nagga på människor, alltså mest personer jag känner. Jag blir extra bitsugen om jag tycker någon är gullig eller gjort något fint.
8. Jag har ett ganska bra pokerface. Därimot har jag också ganska lätt att ljuga för människor, jag försöker att bli bättre på det.
9. Min favoritfilm som liten var "Grodanboll", jag hade enormt bra humor när jag var liten då jag idag också tycker att filmen är så rolig, hehe.
10. Jag är en enivs person i många sammanhang. Jag vill tex alltid göra saker på mitt eget sätt och bestämma själv. Men andra saker kan jag bara låta falla ur händerna.
11. Jag sover alltid på mage, ibland med huvudet under kudden också. När jag var liten sparkade jag och rörde mig så mycket i sängen att jag kunde vakna med huvudet på andra sidan.
12. Jag har jättesvårt att bli kär, eller att ens börja tycka om någon riktigt mycket. Vet inte riktigt varför...
13. Jag avgudar Harry potter-datorspelen. Kan sitta i timmar och spela dem. Nu blev jag lite sugen på att spela...

CIAO!!!!!!!


Move On Up

Länge sen jag skrev, fast jag vet inte om nån har märkt det hehe. Jag har så få läsare men nu tänkte jag skriva till de jag har!

Idag är det måndag, jag har haft en lektion wiho, åkt till ikea med mamma och sålt lite tidningar inne på söder.
Blir lite ledsen att jag har börjat tröttna lite på ikea, det har typ alltid varit min favoritaffär... Men man får alltid med sig någonting, idag hittade vi saker till köket och så är det ju så billig fika!

Min helg har varit lung men skön! Jag har träffat Max, Ebba, målat och kollat på en massa filmer!

Puss!





Bilder från i lördags


"Är man tyst så säger man inget.. Och säger man nått, då tystnar man efter ett tag och går därifrån."

Där fick ni något att tänka på... Film blir det nu! Te och en mysig film kommer göra den perfekta starten på ett minilov hehe. Lärarna i sam ekonomi är ute och reser och då har vår klass turen att ha två HELA dagar ledig, torsdag och fredag! Nice säger jag bara... Kolla på en myspysig film ni också!

See you later aligator! (tyckte det var coolt att säga det eftersom man alltid sa det när man var liten)











Puss!

What happens in kärrtorp?

Imorse som jag först till åtta men sen somnade jag om till kvart i tio hehe. Det kändes som jag inte har sovit bra på flera dagar konstigt nog... Men det kan nog bero på att jag alltid somnar vid ett nu förtiden.
Jag kom till historian där jag och nardos satt och gjorde frågor om första världskriget. Sedan var det kör och vi sjöng, konstigt nog.

Nu sitter jag med mollybolly framför tvn. Hon verkar tycka att programmet är intressantare än att prata med mig...


liten molly


Myskväll

Jag och Annapanne hade en jättemysig kväll  igår och snackade om allt ifrån livets gång till att känna sig som en baby, helt okvinnlig... (Hahaa)...
Vi var först en runda på stan, och sen åkte vi hem till lidingööö. Ja ni hörde rätt, jag har förlorat min lidingöoskuld! Hon bodde så fint, utsikt över vattnet, nyrenoverat hus! Jag kanske är lite avis....

Jag åkte på förmiddagen och jobbade buhu.. Det var lite konstig stämnig där. Alla var lite sura och Anre blevsur på mig för ingenting. :( Ranghild gick runt och ville inte dricka saften jag gav henne och Gösta blev också lite butter i slutet. Haha det låter som jag känner alla nu, men det gör jag ju, jag är med i deras gäng nu.

Ha en finfin kväll! Pussar

Jag och älskade anna panne




22:55

Sitter just nu framför dumma burken som alltid pappa brukar kalla tv. Hade ingen list att gå ut ikväll så jag sitter med min familj och farmor, ganska mysigt. Imorgon blir det heldag med Anna! Ser fram emot det! Skönt att sova borta ibland...

Det har inet hänt jättemycket under min dag. Jag hade en lektion! Jag var en stund inne i stan innan eftersom jag började ett (ja, ni ska bli avundsjuka). Eftermiddagen satt jag framför datorn för att hela huset var fyllt med trä och plastsaker, vi bygger ju om. På kvällen kom farmor och jag grillade lax, och svamp. Riktig grillmaster. Vi satt i mammas atelje och det var faktiskt ganska mysigt haha!

Nu ska jag nog spela alfapet med anna online.... Haha låter som en riktig nörd.


Min fina familj


Godmorgooon!

Det känns som jag är gäst i mitt eget hem haha. Vi ska bygga om köket och det är en massa gubbar överallt och jag känner mig i vägen hela tiden... Men jag ska ändå snart sticka till skolan.
Nice med fredag iallafall! Jag har inte planerat så mycket i helgen förutom att träffa mina snyggsnygga vän Anna! Vi tänkte ha en riktig mysdag tillsammmans med shopping, massa prat och så ska jag sova hos henne!

Jag undrar när balen är på J.S! Nån som är på och åker dit och kollar på alla? Jag är taggad hehe... Det är ändå en ganska stor grej på min förra skola, folk kom i limosiner, mopeder och alla var jätteuppklädda. Även fast det inte hände så mycket var det ändå en kväll jag kommer komma ihåg. Nu ska jag borta mina tänderrr!
PUSS








Från vår bal 2010...

2011-05-18

När jag kollar på datumet känns det ändå som tiden går så snabbt. Bara för några dagar sen kändes det som vi var mitt i mars, men nu ska vi plötsligt ha sommarlov om mindre än en månad! I metro stod det att det kommer bli varmare nästa vecka och jag är riktigt taggad! Har tagit fram alla sommarkläder och köpt lite nya bikinis! Åhh vad jag vill bada....

Jag har ändå lite ångest över sommaren:
  • Vilket spöke jag kommer se ut som jämfört med alla andra.
  • Att ha på sig bikini...
  • Jag har typ inte bestämt så mycket, fast ändå ganska skönt med spontant.
  • Gymnasievalet
  • Inget sommarjobb ännu, jag ska leta!
Och ganska mycket saker till... Men hur många superduperbra saker finns det inte med sommaren ändå? Man ska vara positiv!

Lite grejer som jag fick med hem idag.

Finns det en så finns det flera

Hej på er alla mina fina vänner!

Idag har jag haft fyra (!) timmars matteprov, gått på kören, sovit i två timmar (såå skönt) och gått en liten prommis med maja. Hoppas ni har haft en fin dag!

Nu ska jag kolla på film med maja, puss på er!


Pluggoutfit


Pappas kalsonger och en tisha från hm.
Vad tycker ni, ska jag köra på kläderna även imorgon? Lite coolt sådär.



Tog även en riktigt snygg bild enligt mig! Smile every day!

Peka rätt

Ligger just nu och halvsover och har satt på mig randiga tights, så himla skönt! Känner mig som en liten femåring. Jag lyssnar på kanske den bästa partylåten i historien. Peka rätt med smurfarna, den är fett bra. Jag skojar inte. Ska nog ligga här ett tag till innan jag orkar göra något vettigt. Skriver senare när jag känner mig lite mer som en människa!

kramisar!


Tröttisar för ett år sen

tjenare mannen

Sitter nu i datorsalen i skolan och alla andra i min klass har prov. Sköönt känner jag, men det skulle ändå kännas lite mindre ensamt om jag satt där inne... Jag hade precis naturprov och det gick år helvete. Så går det när man börjar plugga på morgonen.

Ikväll ska det bli grillning med klassen på lånholmen. Nice, andra grillningen för mig i år. Idag är sista dagen för gymnasievalet. Läskigt... Har alltid sån beslutsångest.

Nu ska jag hitta nån jag kan prata med. Ha en bra fredaaaag! PUSS!


11-05-11

Länge sen jag skrev på bloggen. Har varken haft lust eller något att skriva om. Men nu tänkte jag bli lite bättre på att uppdatera så nu ska jag dela med mig om min dag.

(Rebecka black låten)

Vaknade tiiidigt, busskortet borta,
måste hitta kortet, måste sminka mig,
maste äta mackor, glöm inte filen,
tittar mig omkring, tider går,
tickar på och alla bara skyndar,
Måste springa till bussen,
Måste hinna, Ser min kompis Emma,

Dansar i sätet,
Kikar på nätet,
Besluts-ångest,
ska jag sätta mig däääääär?

Det är onsdag, onsdag,
måste gå  ner på onsdag....

Jaa, så började väl min dag. Vi kom lite sent till skolan hehe. Hade dubbelmatte, lunch och franskaprov. Det gick väl sådär, eller ärligt talat ingen aning, allt mellan ig och vg. Sista lektionen hade jag svenska där vi skrev om argument. FAst idag var jag en riktigt chillare, orkade inte göra nånting. När jag hade slutat åkte jag hem till Carro och chillade i solen med mellis, ganska niccce faktiskt. Annars har det inte hänt så mycket. Har sett en igenkott som var supersnabb! Det var nog dagens höjdpunkt.

Nu ska jag plugga lite naturkunskap och sedan sova som en gris. Puss och kramar!


Haha sommarminnen. Jag var sur för att jag inte fick ligga i ringen där maja låg.

Neverland

Har ni någon gång känt er sådär mellan i humöret? Lagom glad, lagom ledsen, sådär jävla svennelagom. Jag känner mig liksom tom inombords, mitt i ingenstans men samtidigt mitt i smeten. Jag har  ingenting att förlora, jag kan bara satsa allt ut. Men jag vill samtidigt inte riskera något. Tänk om allt blir fel, allt skiter sig och jag ligger nere på noll igen. Jag har ingen lust för att kämpa, men jag är ändå så rädd för att misslyckas. Jag vet att det inte kan hända någonting om jag inte försöker göra något men jag orkar fan inte ta upp den där stridsyxan igen. Det tar kraft, tar tid.

Jag känner en massa olika när jag tänker på framtiden. Lättnad, besvikelse, lycka, sorg, svaghet, ilska är bara några. Kommer jag misslyckas än en gång, eller gått stora men vingliga steg framåt? Jag hoppas på att ha byggt upp mig, att bli starkare. Att kunna se det med egna ögon, se att jag har förändrats.

Vad händer???

Jag vaknar med att pappa säger att det snöar ute och jag tror självklart att han skojar. Men när jag tittar ut genom fönstret ser jag små vita korn falla ned från marken! Asså vad fan är det här? Det kan ju inte snöa i maj!! På Facebook var det lika många förvånade som jag.
Jag har iallafall hunnit med att äta frukost, fixat mig och nu är jag påväg till skolan. I natt drömde jag om att min kusin var gay. Ingen aning varför jag drömde om just honom eftersom jag har inte träffat honom på flera månader och har har haft flera flickböcker...? Haha nu ska jag sticka så jag inte missar bussen! Puss!

Good night mr right!

Slut på helgen, imorgon blir det upp tidigt med skola. Konstigt nog så tycker jag faktiskt att det är lite skönt, känns som vi har haft typ lov i några veckor. Även fast vi hde skola hela förra veckan... Haha mitt huvud fungerar lite konstigt. Jag ligger i sängen tillsammans med en lurvig liten filur. Mollegrolle såklart.

Sov gott från Molly och mig!


Asså jag är fan typ kär i min katt, är hon inte världens sötaste?


söndag... igen.

Vad hittade alla på igår på valborg?

Jag och tjejerna satt först hemma hos mig och förade. Sen stack vi till kämpetorpberget där några andra också var. Det var en mysig kväll, träffade många från förra klassen. Fast det var lite pinsamt ändå... Vi hade en tänk brasa men det var ändå skitkallt! Så jag, Karin och Ebba drog iväg till Max som bodde bara några minuter ifrån berget. Vi funderade att åka in til vitan. Men vi var för lata.. Har inte så mycket att skriva om igår, det var iallafall ganska kul!
Karin sov över och det vi gjort idag är attäta frukost framför "Pocahontas" och en massa barnprogram. Pocahontas är typ det finaste filmen.....

Idag blir det att jobba+bara vila, puss!



RSS 2.0