Blogga från mobilen!

Tjenaaa! Allt bra? Nu har jag fixat mig och ligger och har det skönt i min mjuka säng!

Blogg.se har gjort en ny app så nu behöver jag inte gå in på datorn för att blogga, inga ursäkter längre... Men jag tycker dom har varit riktigt sega på att fixa appen, lite efter sådär.

Ska fortsätta på min bok "jag saknar dig, jag saknar dig" som också går på bio just nu, måste se den när jag läst klart boken. Okej, onödig fakta, nu ska jag sluta! Puss på er!

Bilden är på allas älskade naser!


TRUE STORY

Jag tänker inte ens börja ta upp hur dåligt det gick på samhällsprovet, jag säger bara såhär:


Måste fan börja kolla på himym snart.


Fall-out




Samhälle, Lunch, plugga, Franska, Svenska. Så har min dag sett ut. Inte världens roligaste ämnen men det var helt okej, ganska kort dag. På vägen hem satt jag Frida, Sabina och Ida och garvade så mycket så folk trodde säkert vi var lite efterblivna...
Är faktiskt ganska sugen på lite mörk mysig höst har jag insett nu, tänk vad mysigt att sitta under en filt med en kopp te och kolla ut och känna att man verkligen har det riktigt jävla bra där man ligger.

Puss på er, nu ska det läsas om politik!


TUESDAY

Orientering idag, woho kul va......? Nej men det var faktiskt ovanligt roligt och det gick faktiskt fett bra för mig och en tjej som går i ekonomiklassen (fett stolt hehe). När orienteringen var klar åkte jag och Frida in till stan för att kolla på sexleksaker hahahah. Sedan har jag även övningskört, varit hos läkaren och bastat. Har hunnit med mycket idag känns de som! Nu är det iallafall dags för PLUGG! 

 
Ansiktsmaskis!


Today in pictures

 

Trasig

http://www.youtube.com/watch?v=slNcPu4FqD0

Fin och tänkvärd låt.

"Du är inte trasig, du behöver inte fixas
Låt dom inte lura dig att tro din klocka tickar
 
Nej dom vill få ditt självförtroende att svikta
Så du ska ge dom pengar för att klippa och klistra

Vägen till lycka kommer aldrig vara sicksack
Man hittar mera fel och börjar sjunka som en kvicksand

Så när dom säger vi ska titta
och härma våra förebilder svarar jag dom vilka
 
Jag ser inga på TV och jag ser inga i riksdan'
Dom säljer livet så det är inte dit vi siktar
 
Så vi slutar aldrig bränna upp deras artiklar
Med människan ska man aldrig mixtra"




Kattigt inlägg

Har inte hittat nån att leka med ikväll så istället sitter jag och varvar att spela wordfeud, kolla på blocket och kolla på nån deckare med mamma och pappa. Blev så sugen på att köpa en liten nuttekattunge! FAst det känns som det har blivit fulare kattungar, de kanske blir så på hösten? Fast vissa är ändå rätt söta. Men jag har ju faktiskt molly, men jag har inte sett henne på hela dagen. För övrigt så har hennes nya grej blivit att sitta på dörrar. Igår kväll när vi skulle få in henne så satt hon på ytterdörren, konstig katt vi har. Nu ska jag gå och mysa med henne tror jag. CIAO.


Sötaaa

Är det nån som vill ha en sån här ful katt? Skulle fan bli rädd för i samma rum som den...


Planeten är för liten



Tjo! Ni får en rolig lista eftersom jag vet att ni älskar mina listor hehe.

Nämn något som gjorde dig glad igår:
Naser muntrar alltid upp stämningen haha.

Vad gjorde du kl 08 imorse:
Sov galet.

Vad gjorde du för 15 min sedan:
satt vid datorn...

Det sista du sa högt:
Men nu är du elak.

Det senaste någon sa till dig:
Okej puss.

Vad har du druckit idag:
Apelsinjuice, mjölk, vatten.

Vad var det senaste du åt:
Yoghurt

Vad var det senaste du köpte:
Tuggummi antagligen.

Vad är det för färg på din ytterdörr:
Grön? måste kolla...

Vad är det för väder hos dig nu:
Lite molning och väldigt mörkt

Godaste glassmaken:
Choklad

Tror du på kärlek vid första ögonkastet:
Nja, beror på...

Sover du tungt:
För det mesta!

Drömmer du mardrömmar:
Nej, typ aldrig. Men ibland usch.

Favoritklädsel:
En gosig stor tröja.

Vad ser du om du tittar till höger:
En ful tavla.

Vad gör dig glad just nu:
Bra musik kanske.

Vad ska du göra härnäst:
Äta middag.

Höger eller vänsterhänt:
Höger.

Humör just nu:
Ganske glader!

Kläder just nu:
Samma som uppe, men även en rosa hoodie.

Sommarplaner:?
Jaaaa, är det nån som planerar så här långt i förväg? Antagligen P&L och någon resa men vänner.

Hur många kuddar sover du med:
En.

Spelar du något instrument:
Lite gitarr, väldigt lite.

Morgon eller nattmänniska:
Natt!

Vad är viktigast för dig:
Familj och vännisar!


SATURDAY

Vad jag har för planer för dagen:

  • Plugga lite matte och samhälle (jag ska tvinga mig själv!)
  • Äta lunch med mami på bageriet kanske.
  • Ska träffa Anna på stan! Vi har inte träffats på galet länge!!
  • Farmor kommer en snabbis och fikar, hoppas jag hinner träffa henne.
  • Göra något roligt ikväll!! Måste hitta på någe! Karin och jag har ju våran dricka hehe.
  • Kolla på true blood såklart (standard) Ska börja på säsong två!

Vad ska ni hitta på idag? <3


Skypeee

Sitter och skypar med Annnepanne! Snart ska jag åka och hämta mina dr martens som ligger på posten!



PUSS!

Home Sweet Home

Hemma ifrån postmusset för ett tag sen. Såååå tråkigt om ni hade funderat att gå på det. Har ätit mellis och nu blir det nog att sitta vid datorn ett tag och kolla in alla bloggar för dagen. Haha vad mobbat det lät.

      
Tröjan & jeansen är från bikbok


                            Smart tjej.                                   


Gula hallon & läskiga barn


Bullar, hallon och te blev det som kvällsfika. Första gången jag smakat gula hallon, jag undrar om de är muterade eller om de har färgat de för att fler ska vilja smaka... Maja och jag kollade på himym (nya avnitt) wihooooo! Och seda kollade jag på en superläskig film som hette typ "case 39". Usch kommer vara rädd för små djävulbarn ett bra tag nu... Sov gott!


Fem koftor

Hej alla fans!!!

Allt bra? Hoppas det! Idag ha jag haft tre lektioner, fattar inte varför hela klassen var så trötta allihopa?
Sitter här och bläddrar i hm-katalogen och åhlens som kom idag. Gillar att det är mycket tjocktröjor och koftor!


Monki


Vila


Monki

Weekday

Vet inte riktigt varifrån...








PPPPPPPUUUUUUUUUSSSSSSSSSSSSSS


Skön grön låt

Jag rullar natt och dag
Nu när planeterna har ställt sig på rad
Vi rullar maximalt
För vem vet hur länge känslan är kvar
Det e en vacker dag
En sån som får dig å längta tillbaks
Så det är knappt att jag
Minns kasst allting var

Nu när allt e grönt
Nu när allting är grönt
Verkar det som att det som hände förut
Bara var en dröm,
Ja så lätt man har glömt hur de
Alldeles nyss verkade va kört
Nu när allt e grönt

Du vet när allting går bra å dagen e klar och livet e som bubbelvin
Du känner dig smart å vaken å glad å framför dig är kusten fri
Å bekymmer är lätta å bära å världen känns som de går dubbeltid
Ja det bästa är nära men ändå fattas det en liten pusselbit

Men jag ser inga bekymmer bara sol å ljusa minnen
Alltid vatten under bron men stilla floder i mitt sinne
Å mina sorger verkar fått egna vingar
Har flytt sin kos, så alla livets tyngder tar jag med redigt mod

Om varje dag var som denna
Skulle jag vilja, leva i tusen (i tusen år)
Om varje dag var som denna
Skulle jag vilja, leva i tusen (i tusen år)

Nu när allt e grönt
Nu när allting är grönt
Verkar det som att det som hände förut
Bara var en dröm,
Ja så lätt man har glömt hur de
Alldeles nyss verkade va kört
Nu när allt e grönt

Jag lever natt och dag
Nu när planeterna har ställt sig på rad
Jag ger de maximalt
För ingen vet hur länge känslan är kvar

Sicken vacker dag
Den typen som får dig att längta tillbaks
Som om det alltid haft det bra
Har glömt bort hur kasst allting va

Nu när allt e grönt
Nu när allting är grönt
Verkar det som att det som hände förut
Bara var en dröm,
Ja så lätt man har glömt hur de
Alldeles nyss verkade va kört

Nu när allt e grönt
Nu när allting är grönt
Verkar det som att det som hände förut
Bara var en dröm,
Ja så lätt man har glömt hur de
Alldeles nyss verkade va kört
Nu när allt e grönt

Nu när allting e grönt
Nu när allting e grönt
Nu när allting är grönt
Verkar det som att det som hände förut
Bara var en dröm,
Ja så lätt man har glömt hur de
Alldeles nyss verkade va kört
Nu när allt e grönt

Timbuktu- Allt grönt





HAHA


WEEKEND

I fredags var det nollning haha. Jag var grupp BO tillsammmans med Olivia, Andrea, Harriet och Dennis. Vår grupp var fett köttiga så det gjorde att vi tillslut vann wiho! Vi fick göra saker som att springa genom gallerian i underkläder, bada i fontänen vid plattan, röka en cigg inne på burger king, leka ett djur mitt inne i stan, gå in på tenkikmagasinet och köpa en dilldo med teckenspråk haha. Det jag är lite orolig över är att maja sa att förra årets nollning hamnade i tidningen, inte jättekul om hela släkten ser mig springa runt i underkläder... Det var sjukt mycket folk som gick omkring och fotade (kineserna haha) och det var lite obehagligt. Men jag tror ändå att nollningen är en sak som man kommer komma ihåg länge som en rolig grej!

På fredagskvällen var ettorna plus tvåorna i någon skog i björkhagen och det blev fett kul, man träffade många man kände och de som förlorade nollningen fick dela på daxvax som de skulle smeta ut i hela håret. Stackars tjejer haha...

Hela lördagen hjälpte jag mamma att lasta en massa brädor till skroten. Duktig tjej va? Det var grymt jobbigt men jag får ändå lite pengar för det, nice.
På kvällen åkte hela familjen föra att fira Linn som blev 18, grattis! Det var jättegod mat men jag hade inte jätteroligt.

Frågan är vad jag ska göra idag? Får väl se vad jag hittar på...





Haha mamma

STYRKA












..

Jävlaskithelvetesfittgrej. Orkarfanintemeddigännuenjävlagång. Fanfanfanfanfanfanfanfanfanfan helvetsdag.

TISDAGENS

Dagens humör: Lite upp och ned! Glad har jag varit nästan hela dagen men lite deppig nu.
Dagens mående: Ganska braaaa!
Dagens borde: Plugga och blogga såklart! (check!)
Dagens frisyr: Utsläppt och plattat idag faktiskt.
Dagens smink: Eyeliner, maschara..
Dagens klädsel: Blå myströja- cubus , acne-shorts, strumpisar och min nya klocka!
Dagens planer: hade inte så mycket, skola och till bup.
Dagens materiella vill ha: LEGO-ljus, se nedan. Fett coola.
Dagens fundering: Hur den här låten "musik ska byggas..." har för melodi.
Dagens beroende: Tuggummi
Dagens tråkigaste: Att vänta på att klockan ska bli klar. (den var för stor och behövdes justeras lite)
Dagens längtan: Är faktiskt ganska tagg på fredag, hoppas det blir kul! Och inte för pinsamt.
Dagens superlängtan: Om jag åker till paris med mirpen! ÅHH fatta kul!!!
Dagens tidning: Tidning?? Metro kanske, läser ju den varje dag. Vuxenpoäng till mig.
Dagens låt: "With or without you" med U2.


Coolaste ljusen!


Min klockis

WTFSSM

Jag vet att jag har varit dålig på att uppdatera, förlåt...

Min vecka har inte varit så speciell, jag har varit i skolan, gått på håkan med Moa, myst med carro och jobbat. Håkan var riktigt bra, blev nästan lite tårögd, han berättade att det var han sista konsert på nästan två år. Jag åkte in med carro till stan och kollade på när Frida i min klass dansade i kunsan. Hon var grym, jag vill också kunna dansa! Grejen med mig är att jag är helt okej på ganska mycket men jag är inte riktigt bäst eller bra på någonting. Kunde inte mamma och pappa tvingat mig gå en cirkuskurs eller något så jag hade någonting att komma med?

Jag åt middag med Carro och senare kom Ebba och då låg vi och snackade. Länge sen jag var med tjejerna. Haha fan vad töntigt det låter, som ett riktigt crew.
I söndags var jag faktiskt riktigt duktig! Först pluggade jag lite, sen jobbade jag. Satsigt va??

Nu ska jag äta, min mage kurrar. PUSSS


Frida


Olivia


HÅKAN




11 september 2011

Tio år senare efter de stora attackerna. Tänk att en händelsefull dag kan göra en sån stor påverkan på oss. Jag kommer ihåg att jag kom till skolan, precis som en vanlig dag. Satte mig vid min bänk och tittade förvånat upp på läraren. Hon såg så seriös och sammanbiten ut. Hon berättade vad som hade hänt och ärligt talat tyckte jag inte att det lät som en sån stor grej, det händer ju hela tiden i filmer tänkte jag väl. På tv:n visades repriser på kraschen om och om igen men jag fattade nog aldrig hur allvarligt det var. Men nu när jag tänker på hur många oskyldiga som har dött får jag ont i magen. Hur många som har blivit oskyldigt anklagade och som fått ta skiten av det några få människor orsakat. Hur många som fått beskedet att deras vänner/familj har blivit dödad.
Jag vet inte vad jag skulle göra om det hände nån av mina närmaste.

Jag vet inte vad jag ska säga mer än jag tänker på er.

Himlen luktar plast

Tänkte visa lite som jag fick på min födelsedag! Varning för sjukt dålig upplösning. (Låter så fel...)




Godaste parfymen, mumms


Aliasspel!


Myslampa.....


Pandoragrej.




Pengish!

Fick även lite andra grejer som presentkort, jeans, urbanears (som jag bytte), stor myskofta och något annat.
Väldigt intressant va? Jag vet. PUSSS


kö från gatan upp till hallen

Hejsan alla trogna läsare! (högst två)

Allt bra? Jag är så jävla trött, fattar inte hur man kan vara såhär trött ibland. Ni vet såhär trött så man skulle kunna lägga sig på golvet och bara somna på en sekund. Men grejen är att jag är så lat så jag orkar inte ens lägga mig på govlet, jobbigt läge... Fast gissa vem som börjar kvart över tio imorgon! Ingen media på morgonen!

I helgen har jag ine gjort mycket men jag kan ändå berätta: I fredags träffade jag Emma och hennes kompisar på eftermiddagen för att hämta dricka. Hennes kompis var ganska full haha och hon trodde på att jag jobbade som en barnpsykolog haha. REsten av kvällen spenderades i soffan med både pappa och maja hemma. Vi kollade på "Hur många lingon finns det i skogen?" och jag blev faktiskt lite besviken på filmen. Ica-jerry var ju gullig och så men ärligt talat var det inte så bra.
I går var jag inne i stan på dagen och bytte lite saker och köpte lite smycken. På kvällen var jag på en hemmafest med Emma och träffade många nya med även många från kärrtorp såklart. Kvällen blev lyckad men i slutet tänkte vi ta en powernap då vi självklart sov ganska mycket längre än tio minuter... Jag sov över hos Emma och vi slötittade på Adam&Eva. Idag har jag varit med pappa hela dagen och bytt lite saker.

Nu ska jag iallafall sova! PUSSAR


sov gott


Två veckor sedan vid rålis

RSS 2.0