Sjutton år i staden

Nu är jag ett helt år äldre, men det känns ingen skillnad. Men däremot har jag haft en väligt fin dag! Vaknade med frukst på sängen och presenter, kan visa imorgon! I skolan grattade alla och var jättegulliga, men ärligt talat tycker jag det känns lite obekvämt när alla måste vara så gulliga. Jag känner att det liksom är så bara på grund av att jag föddes den här dagen 17 år tidigare. Lite konstigt är det. Efter skolan åkte jag hem till Ellas och Lottas kompis Anna och åt bullar, mysigt! Nu gick farmor precis hem och det känns likso lite tomt. Lite sådär som man kände när man var liten. Var det bara det här? Imorgon blir det vanlig vardag igen, men ändå fett skönt. Ser fram emot det.


  
  Lovade att lägga upp bild på armbandet som jag gjorde, mitt och annas kompisarmband!

Nu ska jag kolla på community, asroligt serie!

Ciao!


290811

     Idag har jag:

  1. Haft familjemöte som var så tråkigt att jag faktiskt slumrade till i nån minut.
  2. Haft franska då vi pratade om en kille som hette Henri.
  3. Ätit lunch med tjejerna i klassen och samtidigt kollat runt efter några snygga killar.
  4. Snackat med emma ett tag på rasten.
  5. Haft Naser i matte, han förklarade säkert ett tal tre gånger. Jag undrar om han tror att vi är efterblivna.
  6. Varit en litenstund inne på götgatan och hittat en ring.
  7. Legat hemma och kollat på solsidan.
  8. Suttit här och skrivit den här oerhört tråkiga listan.

      

     
      Hittade några bilder från när mollan var liten, jag vill bara äta upp henne.



      pusspuss














Something's in the sky

Hejsan hoppsan. Helgen har varit en riktig karinhelg, i fredags träffades vi på kvällen och såg på film. Idag är jag död, och det kan nog bero på att jag och karin jobbade hela kvällen till klockan två igår. Vi stod och diskade i fem timmar. FEM TIMMAR. Jag kommer nog aldrig vilja diska något i hela mitt liv igen. Men det var iaf värt det tillslut när vi hade ettusen i bådas fickor. Jag sov över hos karin och hela förmiddagen låg vi bara i soffan och slöade, det var vi värda.

Kom precis hem från middag hos farmor med kusinerna och ligger här i min pyjamas under täcket. Är så trött....... Imorgon är det skola igen, och de hemska tidiga mornarna. Usch.

Nu ska jag sova tror jag, har inte gått och lagt mig såhär tidigt på säkert flera år, måste göra det oftare!

PUSS

Don't let the begbugs bite.


Coffee & Rain

Va fan är det för fel på mig? Jag är tjejen som väntar, tänker att det ska komma bättre tillfällen. Varför kan jag inte bara köra på och sluta på tänka på alla konsekvenser. Jag måste chansa nån gång, jag vill inte tänka på vad jag skulle gjort i efterhand. De människor som satsar måste även vara de mest nöjda, de känner att de gjort vad de kunde. Att de gjort något modigt som förhoppningsvis har gjort dem starkare. Det här året ska jag verklien försöka vara tjejen som kör på, tjejen som inte tänker så onödigt mycket på vad som kan bli fel utan är en såndär skönt spontan person. Men jag försöker även intala mig själv att det finns andra chanser. Det kommer aldrig sluta vara omöjligt att hitta nån man gillar, plugga vidare eller något annat man vill uppnå.

Menjag blir bara trött på mig sjläv när någon skriver något så fint och jag bara drar mig tillbaka. Jag blir kanske glad först, lite nyfiken men sedan övergår det till rädsla. Sedan är det sumpat, chansen är borta och jag känner mig bara misslyckad. Nästa gång så ska känna efter hur den första känslan jag får känns, och förhoppningsvis följa den.

Haha väldigt tråkigt inlägg. Nu ska jag snart på chillfest hos Carro. Idag har jag fikat med Moa och snackat om nya skolorna.



Juste, Molly har även skaffat facebook så adda henne, hon har inte så många vänner än så länge!


02:18

Har haft en sjukt mysig kväll med Emma. Vi har badat ute i regnet i hennes nya bubbelpool, tittat på "En prinsessas dagbok 2" och haft många långa samtal eftersom vi inte setts på flera månader. Det var så skönt att bada i poolen och känna hur orgasmstrålarna maserade en hahaha. Men det var så skönt att prata med Emma, du ska veta att du är en helt underbar person.

Man kan verkligen känna vilka människor som vill att man ska må bra och som är en bra kompis. Även fast man inte setts på länge så känner man att samtalen flyter på likadant som innan och har lika mycket meningsfullhet som tidigare. Man kan sitta och skratta åt något sjukt tråkigt, snacka om något jobbigt utan att det ska kännas fel eller kunna känna sig trygg att vara tysta i varandras närhet. Att dela med sig en av sina mest personliga saker som tankar tror jag är ganska svårt. Men när vi väl känner att vi kan lita på personen brukar det kännas bra att snacka om sina tankar.

Tack för att jag har så underbart fina vänner.

KÄR- rtorp

Nu har jag varit två dagar i min nya klass och det känns faktiskt riktigt bra. Dom flesta verkar verkligen vara gulliga. Det som är tråkigt är att det bara är 7 killar och 25 tjejer... Men det fixar nog sig.
Idag hade vi poängjakten eller vad det heter. MAn ska iallafall springa runt och genomföra olika saker som står på en lista. Spela in en låt med en egengjort instrument kunde det va, eller att sminka en kille.

Ikväll ska jag träffa Emma, vi ska se på film och kanske bada i hennes bubbelpool. Avundsjuka hehe?

Bjuder på en bild från tåget.

First we take Manhattan, then we take Berlin.

Jag och mamma håller på att planera en weekend-resa men vi kan inte bestämma vart vi ska åka. Antingen blir det Köpenhamn, Paris eller Berlin. Paris är jag riktigt taggad på men hinner man vara där i knappt två dar?? Vill man inte vara där ganska länge och se staden?

Dom senaste dagarna har jag träffat Anna, Katarina och Stephanie. Mysigt värre, och idag tänkte jag träffa puttekarin och kanske sticka in till stan eller så kör vi på en riktig spahemmakväll!



Nu ska jag läsa klart min bok! Puss





Köpa eller inte köpa, det är frågan.

Sitter och kollar en massa grejer på tradera, blocket, ebay och annat. Jag känner mig sjukt köpsugen och vill handla upp allt hehe. Men vad ska jag med en blårosa nalle puh-ryggsäck till? Men några grejer jag verkligen önskar mig till min födelsedag (som är om exakt två veckor!!!) är de här sakerna:


Viktor & Rolf Parfym Flowerbomb





Jacka från Odd Molly, sjukt fin.



Hörlurar Urbanears Plattan.


Pengar såklart!


GRATTIS I EFTERSKOTT!!!!

Allra finaste Anna (annapanne) fyllde år i tisdags! Är så glad att vi har träffats, älskar dig gumman! 

       
Snygging!



Mean girls

                       
Bästa haha. Kollar på mean girls två men känner redan nu, efter 3 minuter att den suger... Måste se första....


080811

Tjenare grabbar!


Fick ett ryck och kände att jag ville börja skriva på bloggen. Jag fattar inte vart hela lovet tagit vägen. Vad har jag gjort egentligen? Peace i början, bohuslän och nu hemma. Nu den sista tiden kommer det nog inte hända så mycket heller! Tre av mina kompisar åker till Spanien, många jobbar och andra är borta på sina landställen. Jag känner mig så rastlös hela tiden, vet inte vad jag ska göra. Jag har löst korsord, åkt in till stan (själv) och målat en massa stolar. Jag känner verkligen själv hur desperat jag är haha.

Men nu lite bilder ifrån sommaren!


































RSS 2.0