Lika tycker jag



Är dom inte ganska lika? Klara från svenska top model 2012 och Brittany från top model 4!

Idag har jag hunnit med ganska så mycket. Blev väckt klockan kvart i nio (!) och sedan ringde carro mig för att följa med henne på en promenad till trafikskolan, hon visste inte var det låg. färskis... Jag åkte in med mamma och mormor till centralen för att följa med mormor till tåget. Vinkade av henne och åt lunch i stan med mamma. Gick på bup och träffade miranda. Följde med hem till henne och kollade på tv och spelade nya drogen draw something. Vi lagade middag och hade det mysigt. Nu är jag trött. JAg har fan varit vaken i nästan sexton timmar. Okej det är inte ens så mycket men man ska sova länge på lov, annars räknas det inte.

So they say how are things today?



Åh älskar verkligen den här reklamen, blir typ lite gråtögd haha. Gay jag vet. Men låten är så himla fin och tanken på att nån skulle göra en sån hemmabio gör mig så glad. Jag har bestämt att ha något filmmarathon på lovet, det vore så mysigt. Kanske harry eller desperate? Hemmakvällar är underskattat.

Dagen kan berättas med några punkter:

  • Blev väckt av min mobil och efter femte ringningen tvinga mig upp och hann till och med på en tidigare buss!
  • Media, Matte och sen lunch! Samhälle efter det och svenska....
  • Solade i ca tre minuter ute med tjejerna och jag frös inte ens!
  • Spelat Draw something (bästa spelet) tillsammans med hela klassen så vi har inte precis varit de socialaste haha.
  • Och nu ska jag sticka iväg och jobba, men jag orkar inte. Vill bara ligga och läsa....

.

Idag hörde jag plötsligt en klocka ringa i mitt huvud. Jag såg det som alla men inte jag ser. Jag stod i duschen med varmvattnet rykande och inspekterade mig själv genom spegeln. Jag kanske inte såg helheten men en del och det tar jag som ett framsteg. Dom säger att det aldrig går framåt men nu såg jag det, det du ständigt försöker att intala mig.

23:18

Har pluggat exakt hela kvällen sedan jag kom hem från jobbet förutom lite matpauser. Känner mig sjukt stolt. Nu ska jag belöna mig med att lägga mig i sängen och bara sova. Fan vad skönt, känner på mig att jag kommer somna direkt. Fast det obehagliga är att jag känner nu att jag luktar svett, orkade inte duscha när jag kom hem hehe.


Tisdag 14 februari

Dagens humör: Har haft lite magpirr hela dagen!
Dagens kläder: Mina älskade demin-jeans och en långärmad hunky dory-tröja.
Dagens frisyr: Haha helt fluffigt och vågigt hår, hann inte fixa något alls. Som ett troll direkt från sängen.
Dagens smink: Puder, mascara och kajal.
Dagens mat: Taco till lunch!!! Gott vare
Dagens köp: Ingenting alls!
Dagens vill ha: En ros från en hemlig beundrare kanske hehe?
Dagens vän: Emmizz
Dagens person: Blir nog samma fina tjej
Dagens saknad: En gosig kille att gosa med skulle inte vara helt fel denna dag.
Dagens bästa: Samtal med min alla hjärtans-dejt
Dagens sämsta: Mariuuuuuuuuuus... :( (förlåt karin)
Dagens beroende: Paradise Hotell (har precis sett fyra avsnitt..)
Dagens träning: INget förutom de hundra meter jag sprang till bussen imorse..
Dagens hemsida: tv6.se
Dagens låt: Lion's roar- First Aid Kit
Dagens roligaste: UMO haha, jag är fan blond ibland...
Dagens nu: PH såklart!


Avslutar med en romantisk bild på mig och theis <3


Alla hjärtans dag

Man skulle kunna tro att jag låg hemma och deppade för att jag inte haft nån på alla hjärtans-dag, men jag hade min underbara Emma att spendera dagen tillsammans med. Vi tittade på bion "En gång i Phuket" och den var fan roligare än jag trodde men ganska speciell humor, sen åkte vi hem till mig och tände ljus och satt och snackade. Emma, du ska veta att du är sån fin person. Jag är nog ganska dålig på att säga det till vännerdet, borde nog bättra mig. Men jag har så otroligt fina vänner, älskar er så. Fan vad jag är gay, nu ska jag sluta innan jag börjar skriva dikter....





Imorgon är det kärlekens dag

.. och jag har en dejt med min fina Emma. Lycklig tjej är jag allt. Vet inte vad vi ska hitta på men jag hoppas på något mysigt och romantiskt, dessutom har vi ledigt på onsdag så jag är ganska så glad.




Veckans...

Bara jag som tycker de här veckans-grejerna på Kärrtorp har gått lite över styr? Veckans frisyr? Vad fan är det för nån grupp haha? Jag lovar att det kommer dyka upp typ veckans finne eller något när som helst. Hur många skolor har detta egentligen? Det känns verkligen som alla har tagit det med lite för stort allvar.. Eller?


19:59

Har haft en mysig dag med min anni idag, har gått runt inne i stan och fönstershoppat! Nu blir det antagligen melodifestivalen (haha) eller någon feel-goodfilm med mammi och Maja. Puss


sharkie


Hemma från donken och har nu börjat lite på svenskan. Det känns riktigt bra. Fick reda på idag att jag inte har nån skola imorgon, eller jag har ett möte som tar upp hela förmiddagen och sedan så har vi ingen svenska. Soft. Böhöver inte heller gå upp någon gå förän åtta, sovmorgon kan verkligen vara det bästa någon kommit på. Helgen har inte planerats knappt nånting vilket känns väldigt skönt. Nu ska jag släcka lampan och hoppas att jag somnar. Då får jag sova i hela åtta-nio timmar!

16:14



Sticker nu och jobbar!

Du var tom och jag var tom
















Så många minnen, så många känslor. Skratt, gråt, rädsla, panik, stolthet. besvikenhet. Tiotal olika på några minuter. Att tolka och förstå, det är det svåra. Förstå att männiksor med leende på läpparna kan vara helt jävla förstörda innuti. Att den avskärmad och tystlåtna i själva verket känner hur den trivs. Saker man håller inom sig, som inte andra ser. Handligar som för andra är helt absurda, men i sin egen välrd är helt naturliga. Hur kan det vara så svårt för oss männisskor att förstå? Och ändå är vi så lika.

Sängen vill ha mig kvar


Så jävla skönt

  • Är klar med engelskauppgiften och den är inlämnad.
  • ligger i sängen och har borstat tänder, tagit ur linser.
  • ska se på paradise hotel woho
  • börjar TOLV imorgon hihi

 


Weekend in insta





En trevlig fedagskväll med fina tjejer.


Mysig lördagsfrukost med familjen.


Umgåts med maja som jag inte gjort på ett tag, men hon har alltid sin bästis som hon tycker är roligare än mig...




Både förrätt, huvudrätt och här hallonmousse till efterrätt av majsen. gott.


Shopping tur med anna, fick en supergosig tröja i sen födelsedagspresent och köpte en fin tröja.

DAMN YOU SUNDAY

Första dagen på jobbet idag då. Läskigt som fan, men alla var jättetrevliga så det gick helt okej. Fick stå vid pommesfritören mest av tiden, men även lära mig kassan. Det var svårt men tror ändå det kan vara ganska kul. Ändå jobbiga grejen med att stå i kassan var att jag inte hörde vad nån sa haha. Fick typ fråga flera gånger innan jag fick beställningar rätt. Hur kan man höra fel på kanpanjbjudanden till kycklingrätter? Haha måste skaffa öronapparat... Jobbade tre timmar så sen när jag slutade vid fem och var hemma lagade jag middag till mamma och maja, snäll som jag är.

Har även valt individuella valet nu, kom på att det var sista dagen idag för en timma sedan. Tjejen med framförhållning. Men tillslut efter panik och beslutsångest valde jag företagsekonomi som första, sociologi som andra och sedan film på foto eller film. Företagsekonomi känns ganska stelt och tråkigt men har hört att det är en bra lärare så jag tror det blir bra. Orkar inte vara negativ just nu, om jag väljer fel är det inte döden. Har ju gjort det förr.

Lägger upp en bildbomb inom kort för att kompensera att jag inte skrivit på länge!


Zzzzzzzzzzz

påväg att somna. Det är tur att jag har automatisk rättstavning för ni skulle skämmas över mig om ni såg hur dåligt det går att klicka på rätt knappar. Haha skrev precis om rätt fyra gånger. Måsteverkligen släcka lampan. Puss och godnatt!
Haha älskar även rättstavning när lampan blir "ankans"...


Fredag idag woho

Ska nu smaka på min nygjorda smoothie med choklad och hallon! Den ser ganska god ut tycker jag iallafall men jag får se. Idag har det varit en kortisdag, två ganska softa lektioner. Ikväll ska jag träffa mina fina tjejer från klassen och vi har bestämt oss för att vi ska bli lite glada. Men först ska jag äta med middag med familjen, hoppas på något gott. Det kanske låter gott, sitter föresten och kollar på Simpsons fast tyvärr inte hos Katrin och Samuel...


Love is a battlefield

Dagen har känts seg, skola från kvart över åtta till tre. Har var en oroligt gullig dotter och gjort middag till min familj. De tyckte att det var gott men jag är ändå missnöjd. Känns som jag misslyckas hela tiden. Små och stora saker. Sen så är jag alltid så rädd, rädd för att göra saker jag aldrig gjort. Jag vågar inte för att jag inte kan tänka mig känna den ilande känslan efter om det går helt åt skogen. Orkar inte med att jag har börjat skriva uttryck som "åt skogen" heller, vem fan använder det uttrycket?
Nu har jag lust att titta på en dokumentär, fattar inte vad felet med mig är idag. Vill även bli brun som på de bilder jag tagit från sommras. Men jag har en liten regel, jag får inte fuska mig till bränna med solarium. Men det skulle vara så underbart att ligga i den mänskliga grillen och komma ut därifrån rödkindad och känna lukten av bacon. Fast helst skulle jag vilja åka utomlands. Grekland eller Thailand. Jag kan tänka mig härligt det skulle vara att ligga och jäsa i solen medan man tänker på alla hemma i Sverige som inte ens vill gå ut. Ja man säger väl att skadeglädjen ger den största lyckan.


URBAN******



Urban Outfitters har så sjukt snygga kläder. dör lite. Om jag vore rik skulle jag nog köpa alla mina kläder på lite billigare dyra butiker om ni fattar? Butiker som är billiga för kändisar men dyra för mig såsom top shop, american apparel, urban oufitters o.s.v. Man kan ju alltid drömma.

RSS 2.0