Still two-thousand-eleven

Orkar inte fira nyår i år.Jag är så jävla bitter idag, har verkligen inte alls varit taggad inför nyår alls. Vill bara ligga hemma själv framför soffan med en bra film egentligen... Men det skulle bara vara så himla deprimerande och mobbat. Känns bara som nästa år kommer gå nedåt om jag ska vara ärlig. Men det är väl ändå bara att hålla humöret uppe ändå. Haha lite komiskt att det första jag skriver på länge är ett riktigt depmode-inlägg. Men för mig är det då det är skönt att skriva av sig.

Egentligen är nyårsafton bara så överskattat enligt mig, man tror verkligen att man kommer ha väldens kväll men så lir den lika misslyckad som varje år. Det bästa var typ när man var liten och sov klockan tolv, då man inte riktigt hade några förväntnignar eftersom man typ inte ens visste vad nyår betydde.




Värsta julafton

Jag vaknade klockan fyra dagen till julafton och kände mig helt skakig, svettig, och hade frossa. Jag ringde (!) till Maja som låg precis i sängen bredvid mig för att jag inte kunde väcka henne. Hon vaknade och gav mig en tablett och jag mådde så sjukt illa att jag spydde. Så här fortsatte hela dagen. Jag låg och krampade i sängen medan de andra satt och hade mysigt... Jag öppnade bara några paket och såg bara lite av Kalle buhu... Fick bara ner några brödbitar. Usch aldrig mer en sån här julafton.


WOHO

Vet ni vad? Jag fick jobbet på donken som jag var på jobbinterjuv igår på!! Det var ändå ganska många som sökte så är lite stolt faktistk hehe! Efter jul blir det lite pengar i fickan igen. Imorgon ska jag på en introduktion, men det är då jag har sovmorgon men skitsamma. Orkar inte klaga, vi har fan jullov imorgon! Kan fan inte fatta att december har gått som fort. Nu tvingas jag göra klart median men sen ska jag ta det lugnt och bara vara glad för att jag är klar med allt i skolan!



PUSS

Faktish

Jag har en blå nagel på vänster fot. Det konstiga är att jag inte vet hur jag fått den...
Gillar julstämningen i december men mår blir verkligen äcklad av hur mycket saker vi köper och hur stressade vi blir bara pga av hinna köpa saker till varandra.
Skulle aldrig ge bort en trisslott eftersom jag typ skulle få panik att den vunnit "mina pergar" haha.
Älskar att läsa, har ofta fyra-fem böcker som jag börjat på bara för att jag tycker de verkar så bra.
Jag skulle aldrig lägga upp adressen till min blogg på facebook, jag vill typ ha så få läsare som möjligt...
Har lite panik just nu pga av lite olika saker.
Har ganska svårt för de flesta små hundar, iallafall de som skäller.
Läser nästan endast personers bloggar som jag träffat, med något undantag.
Har alltid sagt att jag inte gillat one-piece men har egentligen alltid velat ha en. De verkar riktigt gosiga.
Tycker typ att det är roligare med bajsskämt nu än jag tyckte när jag var fem år... Tror jag kommit till min kiss och bajs-ålder nu. Pinsamt men sant.


När jag var liten...

... var jag lucia i femman tillsammans med en annan tjej.

...sjöng jag nästan hela tiden men jag hade riktigt dåligt uttal på engelska låtar. Till exempel blev Mamma mia-låten: "Mamma Mia, hej-aj-gå-agaaajn maj-maj haov-ken-aj-nanana... Har det på film ifall ni undrar hur jag kommer ihåg haha.

...läste jag aldrig kalle anka-seriernas pratbubblor, utan kollade bara på bilderna eftersom jag var för lat för att titta på texten. Man förstod ju ändå...?

...kunde man kanske tycka att jag hade lite konstig namn-smak. Jag döpte till exempel några av mina dockor till Chili con carne och Tilish.

...var jag väldigt stark. Jag lyfte alltid bort de andra barnen om de hade något jag ville ha.

...älskade jag att hälla vatten från en bägare till en annan. Jag var ett oerhört lättroat litet barn.

...hade jag nästan fobi för att vara ensam. Jag behövde alltid ha någon som kunde leka med mig och hjälpte mig att hitta på vad jag skulle göra. Jag kommer ihåg en gång när mamma skulle åka iväg för att lämna maja på skolan och jag var hemma. Mamma hade satt på en film men efter ett tag när mamma gått började filmen hacka. Jag fick panik och sprang över till våra grannar som var pensionerade och där för ofta hemma. Jag kan verkligen inte förstå att man kan vara så rädd för att vara själv nu. Tycker det kan vara så sjukt skönt.

... var min älskningsfilm Grodan Boll.

...var jag en riktig livsnjutare med andra ord. Jag älskade god mat, kunde skratta i flera timmar, älskade all sorts massage, och älskade att underhålla andra. Jag kan skriva tusen miljarder mer saker om mig som liten men huvudsaken med det här inlägget var att jag ville säga att jag ofta kan sakna lilla Elin. Kan inte riktigt förstå att man kan förändras så mycket och tyvärr tappat så mycket lust. Hur ens personlighet kan bli så annorlunda av några händelser. Men jag har kvar lillelin i mig, det vet jag. Hon sitter här inne och visar sig mer för varje framsteg jag tar. Skrattar med sina rödsosiga äppelkinder.






Man Down

Snart ska jag sticka iväg och möta Emma. Vi har inte riktigt planerat vad vi ska dra till men får se om vi hittar något kul. Idag har iallafall jag och Miranda varit inne och tittat på julskyltningen och druckit massa juice haha.


Har ni också märkt att det smöat ute? Lite mer julkänsla får man iallafall woho.
Puss


12:28


Ögonskugga från hm

Helg helg helg, så jävla skönt. Var det bara jag som kände att skolveckan gick som i snigelfart? Alla jag nästa snackat med har även sovit väldigt dåligt, vad beror det på? Jag gick och la mig vid tre, fyra-tiden två dagar i sträck så det var så skönt att sova ut i morse. Igår började vi tidigt, åtta... Vi hade matte och sedan skriskor, trodde jag var ganska bra på det. Men där hade jag fel, jag sög verkligen. Plus att jag var den enda som tamlade framlänges och fick två skrapsår på nästan. Hur kan man ens rammla på näsan? Man tar väl emot sig med händerna innan haha? Det var julbord i skolan men det var faktiskt helt okej eftersom jag inte ens gillar julbord.

Idag blir det en liten julklappsrunda med min finis Miranda, sedan får jag nog även träffa Mirjam som varit i paris i ett halvår. Ikväll har jag och Ellinor bestämt att hitta på något, vi får se hur det blir med det. Puss!


15-12-11

Hej alla människor, ligger just nu bredvid en sovande tjej som rycker till ibland av hennes drömmande. Jag undrar vad hon drömmer om. Musiken spelar hennes favorit Dylan, en ganska ung en kan jag tänka mig. Det är blåsigt och kallt ute men man kan inte riktigt kalla vädret för vinter. Även fast det är endast en vecka kvar till lov. Längtan säger jag bara. Har nog aldrig längtat till ett lov, även fast jag har haft så mycket tuffare perioder än den här. Känner mig faktiskt redan hemma i hennes familjs nya lägenhet, hög i tak, enkel och vitmålad. Det bästa tre saker man kan ha i en lägenhet. Nu blir det nu att väcka min älskade för att dra mig hemåt.


JULKLAPP

Håller på med en svenskaläxa men jag har fastnat. Uppgiften är att vi ska ta med oss den bästa julklappen och ge argument varför. Har ingen fantasi just nu, helt tomt i huvudet. Vad ska jag ta??? Hatar att jag har så svårt att bestämma mig, som om någon grej skulle vara bättre än någon annan. Haha orkar inte mig själv.


Sommaren 09. Helt random sådär.


Hon viskar till mig allt det jag säger dig

Ska berätta lite om skoldagen: Det började med att jag och maja vaknade vid kvart över sex (!) för att göra frukost på säng för mamma och pappa som bestod av lussebullar, pepparkakor, nötter, juice och te. Åkte sedan till skolan i sällskap med Emma och såg sen luciatåget som var fint. Jag fikade med de som hade orkat sig upp till lucian och sedan fick vi reda på att vi inte hade en enda lektion. Det kändes lite ovärt att ha vaknat så tidigt men det var ändå skönt att få ha gjort något på dagen och ha sett luciatåget.

Thea, Ella, Frida och jag åkte hem till Harriet för att sitta och dricka te och snacka. Riktigt mysigt, fina tjejer jag har i min klass. Emma och jag åkte sedan vid ett in till stan för att hitta lite julklappar. Jag hittade inga men Emma kom hem med några klockrena presenter från buttrics. När klockan var fyra började vi åka hem och det kändes som det var sent på kvällen, dels för att det var helt kolsvart ute men också för att jag hade hunnit med så mycket på dagen tror jag.

Har precis fått veta ett Harriet i min klass ska byta skola. Usch, det är inte kul när folk byter. Det känns lite som det inte är hela klassen om nån slutar. Men jag är ändå glad för hennes skull att hon ändå känner att hon gjort rätt val och att hon tror att hon skulle trivas bäst där. Modigt tycker jag ändå. Man är ändå riktigt självisk som person. Man vill ha kvar människor nära en även fast man vet att det kanske är bättre för den någon annanstans. Man gör ju egentligen allt för sig själv, fast för att man vill ha kvar de man älskar. 



  
haha fett klyschigt

Apotekets julklappar

          
1.                                         2.                                     3.     
            
 4.                                       5.                                     6.                           
           
7.                                       8.                                      9.

1. Fotvårdssavla -
Till min pappa som alltid filar sina fötter.
2. Scoll active Repair K+ - Även den till pappa eller kanske någon annan som vill ha lenare fötter.
3. Pro Plan katt - till den matglada katten (kanske inte min kattt för hon är sjukt kräsen)
4. Sachajuan Leave in Conditioner - till syster (eller till en själv) så sjukt lent och mysigt hår.
5. Apolivia Solmogna Frukter Paket - Till mamma som älskar doftande krämer och skönhetsprodukter.
6. Apoteket Halkskydd FLEXIBEL - till mormor eller farmor som brukar ramla.
7. RSFU Grande- Kondomer till kompisen haha, bästa presenten.
8. IDUN Mineral Startkit - till syster eller kompis. Verkar sjuklt bra (Vill även ha själv)
9. Aco FACE plus Cleaning Milk - även den till syster, bästa rengöringsmjölken för torr hy.

http://blogg.se/apoteketjul


Nattvollyboll

Hemma från vollybollen! Haha det gick inte så bra för oss som vi hade hoppats men det blev fett kul! Är bara lite irriterad på alla i klassen som bangade i sista minuten, men orkar inte tänka på det mer. Nu har jag druckit upp min andra kopp te och ätit några mackor och tänkte hoppa i säng. På något konstigt vis är jag riktigt jävla trött, åh vad skönt det ska bli att sova. Kan längta redan i skolan efter att få ligga i sängen på kvällen och läsa.






Gissa vilken film jag tittade på igår?
Ledtråd - bästa julfilmen!


New

Så himla fin och gosig tröja. Grejen är att den är lite för dyr för min budget.. Har beslutsångest om jag ska spara eller byta. Vad tycker ni? Det blir nog det sista eftersom jag behöver de sista pengarna till julklappar...


Tredje advent



Sitter och lyssnar på julmusik haha. Jag har blivit sämst på att uppdatera men grejen är att jag har inte så mycket att berätta om, men ett tag till fortsätter jag kan jag lova.
Min lördag var inte så händelserik men ändå skön. Först träffade jag min bästa miranda och sedan kom majas kompis maries familj på middag hos oss och det blev faktiskt kul, hade verkligen inte förväntat mig det.

Just nu sitter jag och tänker på:

  • OVarför mina fingrar luktar kaffe. Har inte ens druckit kaffe idag eller ens på flera dagar.
  • Var min mobil är, den har en förmåga att alltid försvinna på mornarna. Jag brukar hitta den under sängen eller under kudden, men frågan är var den är nu...
  • Vad jag ska köpa för julklapp till pappa. Är det bara min pappa som är ovanligt svår att köpa julklappar till eller är alla pappor sånna? Köper alltid någon choklad i sista minuten eller något sånt för jag vet verkligen aldrig vad jag ska köpa...
  • Om jag borde plugga på franskan. Eller jag vet att jag borde men om jag känner att det är värt att börja.

Lussebullar

Jag har varit hemma exakt hela dagen och känt mig äcklig. Det kan vara skönt till en början att vara sjuk men när man har tittat på alla filmer man gillar orkar man inte riktigt längre, så är det för mig iallafall. Jag bakade även lussebullar med mamma som blev riktigt fina tycker jag. Nu måste jag börja läsa på engelskaboken vi läser i skolan, har inte ens börjat...


Memoria

Minnen. Bilder från två somrar sen ungefär tror jag. Jag skulle vilja kunna komma tillbaka och veta hur man tänkte och kände då. Om det var bättre eller sämre. Få ny kraft av hur man upplevt saker förr. Känns lite som jag fastnat i ett nät, kommer inte riktigt någon vart. Stress är inte riktigt min starka sida, det förvärrar bara allting. Stanna upp i några sekunder. Tänka.


Pics week 49

Haha bästa scenen i filmen "yes man". Älskar verkligen ron-killen!
Var med mamma på överjärva gård där det var en massa julmarknader och luciatåg. Sjukt mysigt om man vill få lite julstämmning.
Var med pappa på scalateatern och på comedy club tror jag det hette. Det skulle tydligen kanske bli höstens grej sa dom. Vissa "komiker" var inte jätteroligt men Henrik Dorcin och Johan glans är så sköna så de höjde stämningen.
Vågade till och med (efter typ en halvtimme) fråga Henrik om jag fick ta en bild med honom. Självklart skulle man inte ens se att det var han eftersom pappa inte är den bästa på att kort... Nu kan jag iallfall säga att jag träffat en riktig kändis hehe. Ove <3
Har tittat på mycket film som ni kanske ser, julfilmer är vår grej i min familj. Eller pappa tvingar alla att titta men egentligen tycket vi det är ganska mysigt men vill inte erkänna det... Har blivit äckligt förkyld nu, det rinner ur näsan efter två minuter jag snutit mig. Okej, kanske inte världens intressantaste fakta. Men ni måste hålla med om en av de jobbigaste sakerna men att vara förskyld är när man inte har något snytpapper att torka sig med när man har prov, som jag hade idag... Grejen är att man inte kan gå ut för då kan läraren (vår lärare) tro att man fuskar, en annan sak är att man inte vill visa sig själv i korridorerna och stående upp i klassrummet. Det blev ett jävligt intressant inlägg ser jag nu. Grattis till er som orkat läsa allt.

randigprickigrutiglinjerad

a

I've become the lonely one

Tittar på så mycket bättre, har börjat gilla det jättemycket haha tönt. Laleh verkar så gullig och jordnära, och hon skriver så sjukt fina låtar. Min kväll kommer se ut som den gjort hittills och det är jag ganska nöjd med: sitta och soltorka på tv. Annars då? Min hals är helt igentäppt och rösten avliden inom en kort tid gissar jag på.

Nu ska jag fortsätta med min softa syssla.


Pepp


Yesterday

Gårkvällen blev en riktigt bra kväll. Först kom mina kusiner på middag hos oss, senare tog jag och Caj sällskap för att träffa våra vänner. Jag mötte tjejerna i klassen på Mongolian Bar, kul att träffa klassisarna utanför skolan. Jag Thea och Ella åkte vara sedan sjukt desperata efter att hitta en fest men det blev helt fail haha. Vi drog iallafall hem till Ella och tittade på harry potter och hade deeptalk, jättemysigt. Vi somnade nån gång vid tretiden och var tvungna att vakna halvåtta-tiden eftersom Ella skulle jobba, stackarn...

Orkar inte skriva så mycket mer, så berskriver min dag hittils i punktfom:

  • vaknat och känt mig som en stel pinne.
  • tagit en promme i det vintriga vädret.
  • Ätit frukost
  • Duschat
  • Tittat på mina dagliga bloggar och fixat te.



Snodde bilden av Vendela


RSS 2.0