Hon viskar till mig allt det jag säger dig

Ska berätta lite om skoldagen: Det började med att jag och maja vaknade vid kvart över sex (!) för att göra frukost på säng för mamma och pappa som bestod av lussebullar, pepparkakor, nötter, juice och te. Åkte sedan till skolan i sällskap med Emma och såg sen luciatåget som var fint. Jag fikade med de som hade orkat sig upp till lucian och sedan fick vi reda på att vi inte hade en enda lektion. Det kändes lite ovärt att ha vaknat så tidigt men det var ändå skönt att få ha gjort något på dagen och ha sett luciatåget.

Thea, Ella, Frida och jag åkte hem till Harriet för att sitta och dricka te och snacka. Riktigt mysigt, fina tjejer jag har i min klass. Emma och jag åkte sedan vid ett in till stan för att hitta lite julklappar. Jag hittade inga men Emma kom hem med några klockrena presenter från buttrics. När klockan var fyra började vi åka hem och det kändes som det var sent på kvällen, dels för att det var helt kolsvart ute men också för att jag hade hunnit med så mycket på dagen tror jag.

Har precis fått veta ett Harriet i min klass ska byta skola. Usch, det är inte kul när folk byter. Det känns lite som det inte är hela klassen om nån slutar. Men jag är ändå glad för hennes skull att hon ändå känner att hon gjort rätt val och att hon tror att hon skulle trivas bäst där. Modigt tycker jag ändå. Man är ändå riktigt självisk som person. Man vill ha kvar människor nära en även fast man vet att det kanske är bättre för den någon annanstans. Man gör ju egentligen allt för sig själv, fast för att man vill ha kvar de man älskar. 



  
haha fett klyschigt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0