Bara det jag har i tanken

Att släppa nödlinan. Våga saker helt och hållet, att inte ändra sig i sista sekund. Vad kan hända?
Ena säger att jag ska strunta i det, det är ingen idé. Det räcker, du är ändå inte värd det. Den andra uttrycker sig med att inte tänka efter. Hur gör man nånsin framsteg om man inte utsätter sig för det värsta. Släpp taget.
Bara Gör. Bara, ett mäktigt ord i vissa sammanhang.
Ena skriker högre än den andra och det avgör valet. Valet om det ska bli något utförande, någon förändring. Vad är det jag är så rädd för? Känslan som hugger som till som en blixt i bröstet? Klumpen i halsen som aldrig går att svälja ned. Eller tankarna som känns att de aldrig nånsin kommer försvinna. Att de alltid kommer finnas där och vilja påminna. Som ett födelsemärke som aldrig försvinner.

Kommentarer
Postat av: anna

gumman! <3 om du kämpa och kämpar,låter de rätta tankarna vinna. så vet jag att de kommer försvinna. har hört det av så manga nu. det stämmer. men man måste våga! det är det. man får aldrig ge upp, utan man ska står ut. stå ut. stå ut. det är det man måste göra. våga ta utmaningen, släppa det som känns tryggt för en stund. det är läskigt, väldigt, men jag vet att du klara det! du är så grym gumman! kommer alltid stötta dig! så gott jag kan! älskar dig över hela mitt hjärta, vänner för livet gumman! <3

2011-04-13 @ 07:06:35
URL: http://likeiwantit.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0