Vårtankar

Blir så jävla irriterad på alla människor i min närhet som försöker "vara nyttiga" eller banta. Jag vet inte hur många gånger i år jag hört människor som pratar om att "bli fit inför sommaren" eller att dra ned på det vita brödet osv. Jag orkar inte med dessa jävla tankar. Jag blir även så jävla sur på männskor som sprder sina tankar omkring sig utan att tänka sig för, vill de också att andra ska må dåligt? Jag förstår allt det här med idealen och vår värld är helt sjuk, men varför ska man följa dessa orimliga och korkade ideer? Vem är det man ska visa sig bättre för? Tror man ärligt talat att någon kommer att gilla dig bättre för att du blivit några kilo lättare? Att du är mer värd för att du avstår från ett par kakor? Jag skulle säga enligt mina upplevelser att det ntagligen kommer bli tvärtom. De kommer bara tycka att du är besvärlig och jobbig med dina "ska inte ha" eller berättar om dina ideal-ideer. 

Jag kommer iallfall inte följa denna bantningstrend. Jag ska försöka att gå tvärtemot mot ett friskare samhälle. För jag vet att om jag skulle gå åt andra hållet, skulle jag antagligen vara bättre än er alla. Jag skulle följa alla regler alla krav tills det blev helt bissart. Det säger jag inte för att skryta för det är inget jag alls är stolt över. Men jag vet att jag skulle satsa gärnet. Tyvärr.

Till i sommar tänker jag gå emot denna vikthets så mycket som möjligt för att både göra min hjärna och hela vår värld friskare. Jag tänker njuta av det jag vill och utmana mig på läskiga saker jag inte vågat på grund av min usla självkänsla. Jag tänker få in i mitt huvud att jag är värd det, jag är värld att vara lycklig och älskad som jag är liksom ni andra.

Kommentarer
Postat av: Ebba

Du är så himla duktig gumman, är stolt över dig <3

2012-04-09 @ 12:15:16
URL: http://bloondast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0