Spa med en massa avokado.

Pappa sitter och förhör mig på naturkunskapen, märker att jag inte är så dålig som jag trodde. Men det kommer väl antagligen inte gå lika bra imorgon........

Idag har jag varit på bup i typ två timmar. Skitkul.

Annars har jag varit gullig och fixat hemmaspa för maja, pappa och mig. Först blev det ångbad, sedan sockerskrubb och till sist ansiktsmask. Nu känner jag mig len som en persika i ansiktet.

Vill ni ha recept hihi? Det får ni ändå...

Sockerskrubb:
* 1/4 avokado
* 1/4 dl socker
* Lite pressad citron

Blanda ihop allt. Skrubba ansiktet och skölj bort med varmvatten.

Citronansiktsmask (för fet hy):
* En äggvita
* Lite pressad citron

Vispa ägget och citron ett tag. Smeta över ansiktet och ha kvar i 3 min. Skölj bort med varmt vatten.

Avokadomask (för torr hud):
* 1/4 Avokado
* 1 msk yoghurt
* 1 tsk honung

Blanda en röra (guacamole-lik) och ta över hela ansiktet. Ha i 10-15 min och skölj sedan bort det.

Gegga..


Kommentarer
Postat av: camilla

Vart går du på bup?:) vad får du för hjälp? kramisar

2011-04-29 @ 09:41:18
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Anonym

kuL MED SPA:D

2011-04-29 @ 10:28:39
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0